All works

Modeshow MIVB case study

STIB / MIVB

Organisatie van de voorstelling van de nieuwe uniformencollectie van de MIVB.

Events

Context

De Brusselse vervoermaatschappij ging aan de slag met Olivier Strelli, een grote naam in de modewereld, en Cepovett, Europees marktleider in beroepskleding, en stak zo het voltallige personeel letterlijk in een gloednieuw jasje. Samen ontwierpen ze een volledig nieuwe collectie die een stuk moderner en duurzamer is en perfect past bij de evolutie van het bedrijf en zijn stadsomgeving.

Opdracht

De MIVB vroeg VO Citizen een evenement te organiseren om de nieuwe collectie te lanceren. Een rasechte modeshow met het personeel in de hoofdrol én het vervoersnet als locatie om ook het nieuwe metrostel 'boa' en de nieuwe generatie trams in de kijker te zetten.

 

Antwoord

Om dit persevent te organiseren, is VO erin geslaagd het metrostation Heizel en zijn metro om te toveren tot een echte catwalk, mét bijhorende intieme en exclusieve sfeer. Om het geheel 100% Belgisch te maken, gebeurden zowel de regie als de show volledig in samenwerking met Belgische artiesten. 

VO Citizen transformeerde de gekozen personeelsleden tot echte ambassadeurs van de collectie en liet hen als rasechte mannequins over de catwalk lopen.

Resultaat

De modeshow was zeer menselijk en had ook een emotioneel kantje, waardoor het personeel van de MIVB ook echt mooi in de kijker werd gezet. Een honderdtal mensen was uitgenodigd voor dit exclusieve moment, onder wie de minister van Mobiliteit, de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs én de zoon van Olivier Strelli die de collectie kwam toelichten. De genodigde journalisten brachten gretig verslag uit over de nieuwe collectie via reportages op de meeste Brusselse mediakanalen. Ondanks de stress zette het team van 28 medewerkers een prachtprestatie neer, een mooie illustratie van de samenhang en samenwerking die van deze fashion show een echt succes wist te maken.