All works

Geschillencampagne case study

Brugel.brussels

Promotiecampagne voor de Geschillendienst van Brugel.

Campagnes , Digitaal

Context

De Geschillendienst van Brugel behandelt klachten van Brusselaars over de spelers op de energiemarkt en biedt hen gratis hulp aan. Hoewel deze dienst over de nodige bevoegdheden beschikt, wordt er weinig gebruik van gemaakt en zijn de consumenten te weinig op de hoogte van de aangeboden ondersteuning.

Opdracht

Wegens het gebrek aan zichtbaarheid van zijn Geschillendienst deed Brugel een beroep op VO Citizen om een communicatiestrategie en een massamediacampagne op te zetten die:

  • Het bestaan van deze dienst als een eenvoudige en snelle dienstverlening in de kijker zetten, waarbij aanvragen gratis worden verwerkt en er tegelijkertijd bindende beslissingen worden genomen
  • De burgers informeren en eraan herinneren dat zij rechten hebben die ze kunnen doen gelden
  • De bekendheid van Brugel vergroten

Antwoord

VO Citizen heeft een ludieke draai gegeven aan de goed geordende wereld van de Geschillendienst van Brugel. Op basis van een origineel en creatief concept werd een ambitieuze publiciteitscampagne uitgewerkt (OOH, radio, Facebook en Google Display). VO Citizen heeft de conflicten tussen consumenten en energieleveranciers en de distributienetbeheerder vanuit een extern oogpunt met een flinke dosis humor gepromoot.

Resultaat

Met een ludieke en dynamische communicatiestrategie werden uiteindelijk 187.246 mensen bereikt op Facebook.