Mobility.Brussels
Verkeersveiligheid Campagne PBM
Sensibiliseringscampagne om parkeerplaatsen voorbehouden voor mensen met een beperking vrij te laten.
Communicatiecampagne voor 17- tot 25-jarigen om de nieuwe regelgeving rond de rijopleiding kenbaar te maken.
Op 1 november 2018 zijn in Brussel nieuwe regels in werking getreden voor het behalen van het rijbewijs. De inzet: een betere rijopleiding voor toekomstige bestuurders om de verkeersveiligheid te verhogen en het aantal verkeersslachtoffers te doen dalen.
Brussel Mobiliteit gaf VO Citizen de opdracht om een communicatiecampagne uit te werken gericht op 17- tot 25-jarigen om hen de nieuwe regels rond de rijopleiding te leren kennen.
Verkeersveiligheid is vaak een veelbesproken uitdaging voor een stad. De boodschap die rond dit thema wordt meegegeven, is dan ook vaak repressief of zelfs angstwekkend. In overleg met onze opdrachtgever besloten onze strategische experten om het over een andere boeg te gooien en te kiezen voor een luchtiger formaat. Aangezien het doelpubliek bestond uit jongeren van 17 tot 25 jaar, kozen we ervoor om onze campagne uitsluitend te lanceren op Instagram en Snapchat, in de vorm van 'stories' in gif-formaat.
De boodschap was de volgende: de verkeersregels veranderen, dus de regels om je rijbewijs te halen ook: "Informeer je voor je het haalt!".
Klein budget maar groot succes! 53.000 swipes voor een gemiddelde kost per klik van 0,21 euro.
Sensibiliseringscampagne om parkeerplaatsen voorbehouden voor mensen met een beperking vrij te laten.
Organisatie van de eerste editie van de hub.awards, een ceremonie voor de Brusselse bedrijven met lef.