All works

Branding Wallonia case study

AWEX

Ontwerp van een nieuw imago voor Wallonië.

Advies , Campagnes , Digitaal

Context

Wallonië zou graag buitenlandse investeerders aantrekken en alle inwoners laten samenwerken aan de troeven van hun gewest.

Opdracht

Het AWEX gaf VO Citizen de opdracht om een nieuw en sterk imago te ontwikkelen voor Wallonië om het gewest in het buitenland te promoten.

Antwoord

De opdracht hield veel meer in dan alleen een nieuw logo bedenken. VO Citizen moest een aantrekkelijke en herkenbare visuele taal creëren die kan worden gebruikt door alle Waalse instellingen. VO ontwikkelde daarop een nieuw logo dat bestaat uit vijf zwarte punten die samen een W vormen. Bij dat logo hoort de slogan "Feel inspired". Het logo gaat vervolgens over in vier gekleurde 'aura's' die staan voor de toegankelijkheid, de technologische knowhow, het idee rond delen en de levenskwaliteit in Wallonië.

Daarnaast zorgde VO Citizen voor een nieuwe website en werkte het aan de online aanwezigheid van het AWEX.

Resultaat

Een modern grafisch concept dat onbeperkt kan worden ingezet, een televisie- en radiospot en een affichecampagne in de luchthavens en internationale stations. Deze nieuwe identiteit geeft Wallonië meer visibiliteit in het buitenland, waardoor Wallonië zowel economisch als toeristisch weer op de kaart wordt gezet.