bps-bpv.brussels
Misdaadpreventie
Voorbereiding, organisatie en coördinatie van het 6e internationale colloquium "Misdaadpreventie".
Sterke campagne van Brussel Mobiliteit om jongeren bewust te maken van de risico's van rijden onder invloed.
Het gebruik van alcohol, drugs en medicijnen heeft een nefaste invloed op het rijgedrag. Dit risicovolle gedrag komt vooral voor bij mannen tussen 18 en 30 jaar, ongeacht of ze zich verplaatsen met de auto, de fiets of de step. In 2019 lagen alcohol en drugs aan de basis van 11% van de ongevallen in Brussel en waren 25% van de verkeersdoden in België jongeren.
Brussel Mobiliteit vindt het daarom hoog tijd om een einde te maken aan deze verontrustende vaststellingen. Met de campagne BARLOS wil Brussel Mobiliteit dan ook een sterke maar ook grappige boodschap uitdragen om hen te herinneren aan de risico's én de regels die ze moeten naleven.
Jonge (en iets minder jonge) Brusselaars bewust maken van de gevaren van rijden onder invloed (alcohol, drugs, medicijnen). Brussel Mobiliteit wilde eraan herinneren dat er heel wat controles plaatsvinden, dat de tests doeltreffend zijn en de sancties zwaar, in het bijzonder voor jonge bestuurders, recidivisten en bij ongevallen met lichamelijke letsels.
VO Citizen koos voor een sensationele aanpak die de Netflix-generatie aanspreekt: de lancering van Barlos, een 100% Brusselse nep-politieserie.
Topenscenering, perfecte belichting en een interessant script ... Deze campagne zou meteen kunnen doorgaan voor een Amerikaanse succesreeks, mét enkele enthousiaste Brusselse influencers in de hoofdrol: Kody, Martha Da’ro, Mourade Zeguendi en Silent Jill.
Om de geruchten rond de lancering van de serie een voedingsbodem te geven, verspreidde VO Citizen een trailer op de sociale netwerken. Intussen verschenen overal in de hoofdstad affiches over deze gloednieuwe reeks van het mysterieuze productiehuis Flixar ...
En net als in elke goede serie, werd het mysterie uiteindelijk een week later onthuld, met 3 afleveringen – op de website barlos.be, YouTube en de sociale media – en een affichecampagne (2 m² JCDecaux en MIVB-bussen) waarin de helden uit de nepserie erop wezen dat je maar beter niet onder invloed de weg op gaat. Er werd dan ook niets aan het toeval overgelaten om te zorgen voor een perfecte illusie en een tevreden klant.
44 publicaties in de pers: 27 op het internet, 6 op televisie, 5 op de radio, 4 in de gedrukte pers en 2 op newswires. De campagne genereerde een Advertising Value Equivalency van 352.860,05 euro aan persaandacht, voor een investering van minder dan 8.000 euro. 488.000 views op YouTube (op 10/08/2020) met een kijktijd van ruim 80% voor filmpjes van anderhalve minuut. Dat is een uitzonderlijk hoog cijfer. 278.553 personen bereikt op Facebook en 259.917 op Instagram 22.250 unieke bezoekers op barlos.be (op 12/08/2020).
Voorbereiding, organisatie en coördinatie van het 6e internationale colloquium "Misdaadpreventie".
Nieuw imago en communicatiecampagne over de fiscale hervorming.